La Pinéa

Chartreuse je edino hribovje iz Grenobla dosegljivo z mestnim javnim potniškim prometom. Vercors in Belledonne sta dosegljiva le s Transisère (medkrajevne avtobusne linije), ki ima bistveno dražje vozovnice in redkejše povezave. Tako so med lažje dosegljivimi vrhovi samo La Pinéa, Chamechaude in Charmant Som nad prelazom Col de Porte. Na zadnjega se lahko praktično povzpneš s kolesom. Mikal me je Chamechaude preko ferate z vzhoda, vendar mi ni uspelo zbrati dovolj informacij, da bi si upal iti sam. Tako mi je ostala le la Pinéa (1771 m).

Najlažji dostop je s Col de Porte (1324 m), kar je zame seveda premalo. Izlet sem začel v vasici Gouillat (956 m). Pravi vzpon se je začel šele v vasi Sarcenas, ki sem jo dosegel preko prelaza Bens (1115 m). S Pinéje sem se preko Col de Porte vrnil v Le Sappey-en-Chartreuse (1020 m). Precej samotni izlet z izjemo okolice Col de Porte. Prehodil sem 17 km s 1000 m vzpona in spusta.

Razgled zaradi meglic ali onesnaženosti zraka ni bil dober (Grenoble je eno izmed francoskih mest z najbolj onesnaženim zrakom). Pa tudi sicer bi bil razgled omejen le na bližnje višje vrhove.

Edina znamenitost izleta je, če jo lahko tako imenujemo, visoko barje Sagnes. Mislim, da je visoko barje pravilni izraz. To barje je življenjski prostor trstičju, nekim zaščitenim rožam ter vrbam. In seveda ogromno vrst ptic. Po površini naj bi znašal 11 ha, kar je polovica Lovrenških jezer, toda v to spada kar veliko obdelovalnih površin. Več v francoščini pa si lahko preberete tukaj:

One thought on “La Pinéa

Leave a comment